Saralaboral2
Miembro activo
OS ADJUNTO COMENTARIO DEL RDL 30/2020 DE CECOT
COMENTARI DURGÈNCIA REIAL DECRET-LLEI 30/2020, DE 29 DE SETEMBRE
El Reial Decret-llei 30/2020, de 29 de setembre, de mesures socials en defensa de locupació regula, duna banda el règim jurídic dels expedients temporals docupació vigents el dia davui i els que es puguin presentar a partir davui i, per altra banda, també regula el nou règim dexoneracions de quotes a la seguretat social.
També preveu la norma la millora, en alguns supòsits i per a determinats col·lectius, de la prestació datur.
Aquí, donada la urgència del comentari, només comentarem allò que refereix a la gestió dels ERTO, tant els de força major, com els de causes ETOP; a la gestió de les prestacions datur de les persones treballadores i la gestió davant el SEPE, així com allò que es refereix a la gestió de les exoneracions de quotes per les cotitzacions al Règim General de la Seguretat Social de les persones treballadores.
I. EXPEDIENTS DE REGULACIÓ TEMPORAL DOCUPACIÓ.
1. ERTO de força major vigent actualment (art. 22 RDL 8/2020).
Els ERTO de força major vigents abans de lentrada en vigor de la norma queden prorrogats automàticament fins al 31 de gener de 2021.
Les empreses que prorroguin aquests ERTO de força major, veure lapartat I.5.1, amb relació a les noves mesures a gestionar.
2. ERTO de causes ETOP (art. 23 RDL 8/2020).
2.1. ERTO de causes ETOP vigents actualment.
Els ERTO de causes ETOP seguiran sent aplicables en els termes previstos en la comunicació final de lempresa davant lAutoritat Laboral.
A la finalització daquest ERTO cap la pròrroga, sempre que sarribi a un acord dins el període de consultes.
La pròrroga haurà de tramitar-se davant lAutoritat Laboral, dacord amb el procediment previst en el Real Decret 1483/2012, amb les especialitats de larticle 23 del RDL 8/2020.
Les empreses que prorroguin aquests ERTO per causes ETOP, veure lapartat I.5.1, amb relació a les noves mesures a gestionar.
2.2. ERTO de causes ETOP, iniciats després de lentrada en vigor de la norma.
Aquests ERTO els serà daplicació larticle 23 del RDL 8/2020, amb les especialitats que allà sestableixen.
Es podrà iniciar la seva tramitació mentre sestigui aplicant un ERTO de força major i els seus efectes es retrotrauran a la data de finalització daquest últim, sens perjudici
que seran aplicables en els termes previstos en la comunicació final de lempresa davant lAutoritat Laboral.
Aquests ERTO només gaudiran dexoneracions de quotes a la Seguretat Social si la seva activitat empresarial està classificada en algun dels CNAE previstos en lannex del Reial Decret-llei.
3. ERTO de REBROT (Disp. Adic. 1ª, RDL 24/2020 i art. 2, RDL xx/2020).
Aquests ERTO, coneguts per ERTO de REBROT són aquells expedients de regulació temporal docupació que es poden presentar davant lAutoritat Laboral a conseqüència de restriccions o mesures de contenció sanitària que impedeixin o limitin lactivitat empresarial.
Shan de tramitar conforme al previst en larticle 47.3 de lEstatut dels Treballadors i, segons consta en la norma, per aplicar-se necessiten autorització prèvia.
La tramitació daquests tipus dERTO és el que dóna accés a les exoneracions de quotes a la Seguretat Social que expliquem en lapartat III.
3.1. ERTO per causes REBROT IMPEDITIU, per mesures impeditives de lactivitat empresarial, a partir de 01.10.2020.
ERTO presentats a conseqüència de noves restriccions o mesures de contenció sanitària que impedeixin el desenvolupament de lactivitat empresarial.
Cal, en aquest cas, sigui a lempresa o a algun dels seus centres de treball, lactivitat empresarial hagi estat suspesa a conseqüència de les noves restriccions o mesures de contenció sanitària.
La durada daquests ERTO serà mentre duri laplicació de les noves restriccions o mesures.
En aquest cas hi ha previstes les exoneracions de quotes a la Seguretat Social que expliquem en lapartat III.
3.2. ERTO per causes REBROT LIMITATIU, per mesures de limitació de lactivitat empresarial, a partir de 01.09.2020.
ERTO presentats a conseqüència de noves restriccions o mesures de contenció sanitària que impedeixin el desenvolupament de lactivitat empresarial.
Cal, en aquest cas, sigui a lempresa o a algun dels seus centres de treball, lactivitat empresarial hagi estat suspesa a conseqüència de les noves restriccions o mesures de contenció sanitària.
La durada daquests ERTO serà mentre duri laplicació de les noves restriccions o mesures.
En aquest cas hi ha previstes les exoneracions de quotes a la Seguretat Social que expliquem en lapartat III.
3.3. ERTO per causes REBROT, vigents actualment.
Els ERTO per causes REBROT vigents actualment seguiran sent aplicables en els termes previstos en la resolució expressa o tàcita de lAutoritat Laboral.
En aquest cas hi ha previstes les exoneracions de quotes a la Seguretat Social que expliquem en lapartat III.
4. DISPOSICIONS COMUNS PER A TOTS ELS ERTO.
4.1. Límits relacionats amb el repartiment de dividends i empreses amb domicili fiscal a paradisos fiscals.
Continuen les limitacions establertes en larticle 5 del RDL 24/2020, en els ERTO per força major, que també seran aplicables als ERTO de força major autoritzats en virtut daquest Reial Decret-llei.
4.2. Salvaguarda de locupació.
El compromís de manteniment de locupació, regulat en la Disposició Addicional Sexta del RDL 8/2020, es manté vigent en els mateixos termes i en els terminis recollits en la dita norma.
Malgrat aquesta pròrroga en la vigència daquesta disposició legal, la norma preveu que les empreses que sexonerin quotes per aplicació daquest Reial Decret-llei, que expliquen en lapartat III, sels obre un nou període de 6 mesos de manteniment de locupació, que començarà a computar quan, en el seu cas, shagués acabat de computar lantic període de manteniment de locupació.
4.3. Prohibició dextingir contractes i dacomiadar per causes de força major i ETOP, derivades de la Covid-19.
Es prorroga aquesta prohibició fins a 31 de gener de 2021, establerta en larticle 2, del RDL 9/2020, en els termes establerts en aquesta norma.
4.4. Interrupció del còmput de durada màxima dels contractes temporals.
Es prorroga aquesta interrupció del còmput de durada màxima dels contractes temporals, establerta en larticle 5, del RDL 9/2020, en els termes establerts en aquesta norma.
4.5. Prohibició de realització dhores extres, de fer noves contractacions i de fer noves externalitzacions de lactivitat empresarial.
Es prorroga aquestes prohibicions, amb les excepcions previstes respecte de les noves contractacions i noves externalitzacions.
II. PRESTACIÓ DATUR
II.I. CONTINGUT DE LA PRESTACIÓ DATUR.
1. PRÒRROGA DE MESURES FINS A 31.01.2021.
- Eliminació del període de carència pel reconeixement de la prestació datur.
- Reconeixement de les prestacions datur als socis de les Societats Laborals i als socis de cooperatives de treball associats.
- La quantia de la prestació datur es calcularà aplicant a la base reguladora de la prestació el percentatge del 70% i la seva durada serà, com a màxim, fins a 31.01.2021.
- Les prestacions datur abonades com a conseqüència dels ERTO derivats de la Covid-19 no es tindran a consumides, als efectes de futures prestacions datur, sempre que saccedeixi a la nova prestació abans del dia 1 de gener de 2022.
2. PRÒRROGA DE MESURES FINS A 31.12.2020.
- Mesures extraordinàries de protecció datur a persones treballadores fixos-discontinus.
II.II. TRAMITACIÓ DE LA PRESTACIÓ DATUR DINS LERTO.
1. Presentació sol·licitud col·lectiva de prestació datur de tots els ERTO vigents actualment.
Sha de presentar una nova sol·licitud col·lectiva de prestació datur en els supòsits dempreses que es trobin en ERTO dels anteriors apartats 1 i 2.1, abans del 20 doctubre de 2020.
2. Presentació sol·licitud col·lectiva de prestació datur en els ERTO comunicats després de lentrada en vigor del Reial Decret-llei.
Lempresa és lobligada a presentar la sol·licitud col·lectiva de la prestació datur, davant el SEPE, en el model que sestableixi i en el termini de 15 dies.
3. Comunicacions prèvies.
Les empreses que desafectin persones treballadores afectades per un ERTO hauran de comunicar-ho a lEntitat Gestora amb caràcter previ a la seva efectivitat, així com les variacions de les mesures aplicades.
4. Comunicacions de renúncies als ERTO.
Les empreses que decideixin renunciar, amb caràcter total i definitiu.
5. Comunicacions períodes dactivitat.
Lempresa haurà de comunicar els períodes dactivitat, en els següents supòsits, quan dins dun mateix mes es produeixin les següents circumstàncies:
- Alternança de períodes dactivitat i inactivitat.
- Reducció de jornada.
- Aplicació de dies de suspensió de contracte i dies de reducció de jornada.
En tots els casos shaurà daplicar la fórmula DAES.
III. EXONERACIÓ DE QUOTES EN LES COTITZACIONS EN EL RÈGIM GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL
III.I. ÀMBIT DAPLICACIÓ EMPRESES
Es podran aplicar lexoneració de quotes de la Seguretat Social les següents empreses:
- Empreses a les quals es prorrogui automàticament lERTO de força major a lentrada en vigor de la norma, i que la seva activitat empresarial estigui classificada en els CNAE de lannex.
- Empreses que transitin dun ERTO de força major a un altre per causes ETOP i que la seva activitat empresarial estigui classificada en els CNAE de lannex.
- Empreses que actualment tinguin vigent actualment un ERTO per causes ETOP i que la seva activitat empresarial estigui classificada en els CNAE de lannex.
- Empreses que transitin dun ERTO de força major a un altre per causes ETOP i que la seva activitat empresarial hagi estat declarada com a depenen o integrant de la cadena de valor dempreses client que estiguin classificades en els CNAE de lannex.
III.II. ÀMBIT APLICACIÓ PERSONES TREBALLADORES
En el supòsit dERTO de REBROT, sigui impeditiu o limitatiu, les exoneracions saplicaran als treballadors afectats per lERTO.
En el supòsit dERTO prorrogats del llistat del CNAE o empreses integrants de la cadena de valor, les exoneracions saplicaran tant als treballadors afectats per lERTO, com els reincorporats al seu lloc de treball.
III.III. PERÍODE DAPLICACIÓ.
Del dia 1 doctubre i fins al dia 31 de gener de 2021.
TAULA DEXONERACIONS
A- EMPRESES DE MENYS DE 50 TREBALLADORS.
TIPUS ERTO
EXONERACIÓ
PERÍODE
ERTO REBROT IMPEDITIU
100%
Vigència mesura.
ERTO REBROT LIMITATIU
100% / 90% /85% / 80%
Octubre, novembre, desembre, gener.
ERTO PRORROGATS LLISTAT CNAE
85%
Octubre, novembre, desembre, gener.
B.- EMPRESES DE MÉS DE 50 TREBALLADORS.
TIPUS ERTO
EXONERACIÓ
PERÍODE
ERTO REBROT IMPEDITIU
90%
Vigència mesura.
ERTO REBROT LIMITATIU
90% / 80% /75% / 70%
Octubre, novembre, desembre, gener.
ERTO PRORROGATS LLISTAT CNAE
75%
Octubre, novembre, desembre, gener.
Nota: El nombre de persones treballadores de la plantilla es computarà pel nombre de treballadors en alta a 29.02.2020.
III.IV. TRAMITACIÓ DE LES EXONERACIONS DE QUOTES.
Perquè siguin efectives les exoneracions de quotes de la Seguretat Social, les empreses hauran de:
- Presentar la declaració responsable, abans del càlcul de les liquidacions.
- Identificar a les persones treballadores a les quals sapliqui les exoneracions de quotes.
La renúncia expressa a lERTO, comunicada a lAutoritat Laboral i a la TGSS determina la finalització de les exoneracions de quotes, des de la data defectivitat de la renúncia.
III.V. EMPRESES AMB CLIENTS MAJORITARIS DACTIVITATS DE LANNEX DELS CNAE.
Aquestes empreses poden accedir a les mateixes exoneracions de quotes de la Seguretat Social de les empreses lactivitat de les quals estigui classificada en els CNAE del llistat de lannex del Reial Decret-llei.
Es considera que una empresa és depenen i forma part de la cadena de valor duna altra empresa o empreses les quals estiguin classificades en els CNAE del llistat de lannex del Reial Decret-llei, quan:
- Que la facturació de lany 2019 shagi fet, almenys en un 50% a empreses classificades en els CNAE del llistat de lannex del Reial Decret-llei.
- Empreses lactivitat real de les quals depengui indirectament dempreses classificades en els CNAE del llistat de lannex del Reial Decret-llei.
Aquest reconeixement sha de sol·licitar davant lAutoritat Laboral que hagi dictat la resolució expressa o tàcita de lERTO prorrogat, acompanyant:
- Memòria explicativa.
- Documentació acreditativa.
Aquesta sol·licitud sha de presentar entre els dies 5 i 19 doctubre.
Sha de donar trasllat de la sol·licitud, de la memòria i de la documentació acreditativa a les persones treballadores i, en el seu cas, a la representació legal dels treballadors.
La resolució sha de dictar en el termini de 5 dies i transcorregut aquest termini sense haver recaigut resolució expressa, lempresa podrà entendre estimada la seva sol·licitud per silenci
COMENTARI DURGÈNCIA REIAL DECRET-LLEI 30/2020, DE 29 DE SETEMBRE
El Reial Decret-llei 30/2020, de 29 de setembre, de mesures socials en defensa de locupació regula, duna banda el règim jurídic dels expedients temporals docupació vigents el dia davui i els que es puguin presentar a partir davui i, per altra banda, també regula el nou règim dexoneracions de quotes a la seguretat social.
També preveu la norma la millora, en alguns supòsits i per a determinats col·lectius, de la prestació datur.
Aquí, donada la urgència del comentari, només comentarem allò que refereix a la gestió dels ERTO, tant els de força major, com els de causes ETOP; a la gestió de les prestacions datur de les persones treballadores i la gestió davant el SEPE, així com allò que es refereix a la gestió de les exoneracions de quotes per les cotitzacions al Règim General de la Seguretat Social de les persones treballadores.
I. EXPEDIENTS DE REGULACIÓ TEMPORAL DOCUPACIÓ.
1. ERTO de força major vigent actualment (art. 22 RDL 8/2020).
Els ERTO de força major vigents abans de lentrada en vigor de la norma queden prorrogats automàticament fins al 31 de gener de 2021.
Les empreses que prorroguin aquests ERTO de força major, veure lapartat I.5.1, amb relació a les noves mesures a gestionar.
2. ERTO de causes ETOP (art. 23 RDL 8/2020).
2.1. ERTO de causes ETOP vigents actualment.
Els ERTO de causes ETOP seguiran sent aplicables en els termes previstos en la comunicació final de lempresa davant lAutoritat Laboral.
A la finalització daquest ERTO cap la pròrroga, sempre que sarribi a un acord dins el període de consultes.
La pròrroga haurà de tramitar-se davant lAutoritat Laboral, dacord amb el procediment previst en el Real Decret 1483/2012, amb les especialitats de larticle 23 del RDL 8/2020.
Les empreses que prorroguin aquests ERTO per causes ETOP, veure lapartat I.5.1, amb relació a les noves mesures a gestionar.
2.2. ERTO de causes ETOP, iniciats després de lentrada en vigor de la norma.
Aquests ERTO els serà daplicació larticle 23 del RDL 8/2020, amb les especialitats que allà sestableixen.
Es podrà iniciar la seva tramitació mentre sestigui aplicant un ERTO de força major i els seus efectes es retrotrauran a la data de finalització daquest últim, sens perjudici
que seran aplicables en els termes previstos en la comunicació final de lempresa davant lAutoritat Laboral.
Aquests ERTO només gaudiran dexoneracions de quotes a la Seguretat Social si la seva activitat empresarial està classificada en algun dels CNAE previstos en lannex del Reial Decret-llei.
3. ERTO de REBROT (Disp. Adic. 1ª, RDL 24/2020 i art. 2, RDL xx/2020).
Aquests ERTO, coneguts per ERTO de REBROT són aquells expedients de regulació temporal docupació que es poden presentar davant lAutoritat Laboral a conseqüència de restriccions o mesures de contenció sanitària que impedeixin o limitin lactivitat empresarial.
Shan de tramitar conforme al previst en larticle 47.3 de lEstatut dels Treballadors i, segons consta en la norma, per aplicar-se necessiten autorització prèvia.
La tramitació daquests tipus dERTO és el que dóna accés a les exoneracions de quotes a la Seguretat Social que expliquem en lapartat III.
3.1. ERTO per causes REBROT IMPEDITIU, per mesures impeditives de lactivitat empresarial, a partir de 01.10.2020.
ERTO presentats a conseqüència de noves restriccions o mesures de contenció sanitària que impedeixin el desenvolupament de lactivitat empresarial.
Cal, en aquest cas, sigui a lempresa o a algun dels seus centres de treball, lactivitat empresarial hagi estat suspesa a conseqüència de les noves restriccions o mesures de contenció sanitària.
La durada daquests ERTO serà mentre duri laplicació de les noves restriccions o mesures.
En aquest cas hi ha previstes les exoneracions de quotes a la Seguretat Social que expliquem en lapartat III.
3.2. ERTO per causes REBROT LIMITATIU, per mesures de limitació de lactivitat empresarial, a partir de 01.09.2020.
ERTO presentats a conseqüència de noves restriccions o mesures de contenció sanitària que impedeixin el desenvolupament de lactivitat empresarial.
Cal, en aquest cas, sigui a lempresa o a algun dels seus centres de treball, lactivitat empresarial hagi estat suspesa a conseqüència de les noves restriccions o mesures de contenció sanitària.
La durada daquests ERTO serà mentre duri laplicació de les noves restriccions o mesures.
En aquest cas hi ha previstes les exoneracions de quotes a la Seguretat Social que expliquem en lapartat III.
3.3. ERTO per causes REBROT, vigents actualment.
Els ERTO per causes REBROT vigents actualment seguiran sent aplicables en els termes previstos en la resolució expressa o tàcita de lAutoritat Laboral.
En aquest cas hi ha previstes les exoneracions de quotes a la Seguretat Social que expliquem en lapartat III.
4. DISPOSICIONS COMUNS PER A TOTS ELS ERTO.
4.1. Límits relacionats amb el repartiment de dividends i empreses amb domicili fiscal a paradisos fiscals.
Continuen les limitacions establertes en larticle 5 del RDL 24/2020, en els ERTO per força major, que també seran aplicables als ERTO de força major autoritzats en virtut daquest Reial Decret-llei.
4.2. Salvaguarda de locupació.
El compromís de manteniment de locupació, regulat en la Disposició Addicional Sexta del RDL 8/2020, es manté vigent en els mateixos termes i en els terminis recollits en la dita norma.
Malgrat aquesta pròrroga en la vigència daquesta disposició legal, la norma preveu que les empreses que sexonerin quotes per aplicació daquest Reial Decret-llei, que expliquen en lapartat III, sels obre un nou període de 6 mesos de manteniment de locupació, que començarà a computar quan, en el seu cas, shagués acabat de computar lantic període de manteniment de locupació.
4.3. Prohibició dextingir contractes i dacomiadar per causes de força major i ETOP, derivades de la Covid-19.
Es prorroga aquesta prohibició fins a 31 de gener de 2021, establerta en larticle 2, del RDL 9/2020, en els termes establerts en aquesta norma.
4.4. Interrupció del còmput de durada màxima dels contractes temporals.
Es prorroga aquesta interrupció del còmput de durada màxima dels contractes temporals, establerta en larticle 5, del RDL 9/2020, en els termes establerts en aquesta norma.
4.5. Prohibició de realització dhores extres, de fer noves contractacions i de fer noves externalitzacions de lactivitat empresarial.
Es prorroga aquestes prohibicions, amb les excepcions previstes respecte de les noves contractacions i noves externalitzacions.
II. PRESTACIÓ DATUR
II.I. CONTINGUT DE LA PRESTACIÓ DATUR.
1. PRÒRROGA DE MESURES FINS A 31.01.2021.
- Eliminació del període de carència pel reconeixement de la prestació datur.
- Reconeixement de les prestacions datur als socis de les Societats Laborals i als socis de cooperatives de treball associats.
- La quantia de la prestació datur es calcularà aplicant a la base reguladora de la prestació el percentatge del 70% i la seva durada serà, com a màxim, fins a 31.01.2021.
- Les prestacions datur abonades com a conseqüència dels ERTO derivats de la Covid-19 no es tindran a consumides, als efectes de futures prestacions datur, sempre que saccedeixi a la nova prestació abans del dia 1 de gener de 2022.
2. PRÒRROGA DE MESURES FINS A 31.12.2020.
- Mesures extraordinàries de protecció datur a persones treballadores fixos-discontinus.
II.II. TRAMITACIÓ DE LA PRESTACIÓ DATUR DINS LERTO.
1. Presentació sol·licitud col·lectiva de prestació datur de tots els ERTO vigents actualment.
Sha de presentar una nova sol·licitud col·lectiva de prestació datur en els supòsits dempreses que es trobin en ERTO dels anteriors apartats 1 i 2.1, abans del 20 doctubre de 2020.
2. Presentació sol·licitud col·lectiva de prestació datur en els ERTO comunicats després de lentrada en vigor del Reial Decret-llei.
Lempresa és lobligada a presentar la sol·licitud col·lectiva de la prestació datur, davant el SEPE, en el model que sestableixi i en el termini de 15 dies.
3. Comunicacions prèvies.
Les empreses que desafectin persones treballadores afectades per un ERTO hauran de comunicar-ho a lEntitat Gestora amb caràcter previ a la seva efectivitat, així com les variacions de les mesures aplicades.
4. Comunicacions de renúncies als ERTO.
Les empreses que decideixin renunciar, amb caràcter total i definitiu.
5. Comunicacions períodes dactivitat.
Lempresa haurà de comunicar els períodes dactivitat, en els següents supòsits, quan dins dun mateix mes es produeixin les següents circumstàncies:
- Alternança de períodes dactivitat i inactivitat.
- Reducció de jornada.
- Aplicació de dies de suspensió de contracte i dies de reducció de jornada.
En tots els casos shaurà daplicar la fórmula DAES.
III. EXONERACIÓ DE QUOTES EN LES COTITZACIONS EN EL RÈGIM GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL
III.I. ÀMBIT DAPLICACIÓ EMPRESES
Es podran aplicar lexoneració de quotes de la Seguretat Social les següents empreses:
- Empreses a les quals es prorrogui automàticament lERTO de força major a lentrada en vigor de la norma, i que la seva activitat empresarial estigui classificada en els CNAE de lannex.
- Empreses que transitin dun ERTO de força major a un altre per causes ETOP i que la seva activitat empresarial estigui classificada en els CNAE de lannex.
- Empreses que actualment tinguin vigent actualment un ERTO per causes ETOP i que la seva activitat empresarial estigui classificada en els CNAE de lannex.
- Empreses que transitin dun ERTO de força major a un altre per causes ETOP i que la seva activitat empresarial hagi estat declarada com a depenen o integrant de la cadena de valor dempreses client que estiguin classificades en els CNAE de lannex.
III.II. ÀMBIT APLICACIÓ PERSONES TREBALLADORES
En el supòsit dERTO de REBROT, sigui impeditiu o limitatiu, les exoneracions saplicaran als treballadors afectats per lERTO.
En el supòsit dERTO prorrogats del llistat del CNAE o empreses integrants de la cadena de valor, les exoneracions saplicaran tant als treballadors afectats per lERTO, com els reincorporats al seu lloc de treball.
III.III. PERÍODE DAPLICACIÓ.
Del dia 1 doctubre i fins al dia 31 de gener de 2021.
TAULA DEXONERACIONS
A- EMPRESES DE MENYS DE 50 TREBALLADORS.
TIPUS ERTO
EXONERACIÓ
PERÍODE
ERTO REBROT IMPEDITIU
100%
Vigència mesura.
ERTO REBROT LIMITATIU
100% / 90% /85% / 80%
Octubre, novembre, desembre, gener.
ERTO PRORROGATS LLISTAT CNAE
85%
Octubre, novembre, desembre, gener.
B.- EMPRESES DE MÉS DE 50 TREBALLADORS.
TIPUS ERTO
EXONERACIÓ
PERÍODE
ERTO REBROT IMPEDITIU
90%
Vigència mesura.
ERTO REBROT LIMITATIU
90% / 80% /75% / 70%
Octubre, novembre, desembre, gener.
ERTO PRORROGATS LLISTAT CNAE
75%
Octubre, novembre, desembre, gener.
Nota: El nombre de persones treballadores de la plantilla es computarà pel nombre de treballadors en alta a 29.02.2020.
III.IV. TRAMITACIÓ DE LES EXONERACIONS DE QUOTES.
Perquè siguin efectives les exoneracions de quotes de la Seguretat Social, les empreses hauran de:
- Presentar la declaració responsable, abans del càlcul de les liquidacions.
- Identificar a les persones treballadores a les quals sapliqui les exoneracions de quotes.
La renúncia expressa a lERTO, comunicada a lAutoritat Laboral i a la TGSS determina la finalització de les exoneracions de quotes, des de la data defectivitat de la renúncia.
III.V. EMPRESES AMB CLIENTS MAJORITARIS DACTIVITATS DE LANNEX DELS CNAE.
Aquestes empreses poden accedir a les mateixes exoneracions de quotes de la Seguretat Social de les empreses lactivitat de les quals estigui classificada en els CNAE del llistat de lannex del Reial Decret-llei.
Es considera que una empresa és depenen i forma part de la cadena de valor duna altra empresa o empreses les quals estiguin classificades en els CNAE del llistat de lannex del Reial Decret-llei, quan:
- Que la facturació de lany 2019 shagi fet, almenys en un 50% a empreses classificades en els CNAE del llistat de lannex del Reial Decret-llei.
- Empreses lactivitat real de les quals depengui indirectament dempreses classificades en els CNAE del llistat de lannex del Reial Decret-llei.
Aquest reconeixement sha de sol·licitar davant lAutoritat Laboral que hagi dictat la resolució expressa o tàcita de lERTO prorrogat, acompanyant:
- Memòria explicativa.
- Documentació acreditativa.
Aquesta sol·licitud sha de presentar entre els dies 5 i 19 doctubre.
Sha de donar trasllat de la sol·licitud, de la memòria i de la documentació acreditativa a les persones treballadores i, en el seu cas, a la representació legal dels treballadors.
La resolució sha de dictar en el termini de 5 dies i transcorregut aquest termini sense haver recaigut resolució expressa, lempresa podrà entendre estimada la seva sol·licitud per silenci